avocat clauze abuzive

Avocat clauze abuzive banci.

In legatura cu actionarea in instanta, a bancilor pentru desfintarea clauzelor abuzive din cadrul contractelor de credit.

Este bine sa cunoasteti urmatoarele, conform prevederilor legale in vigoare:

Contract de Credit – Prin contractele de credit incheiate in anii precedenti, au fost impuse de catre institutiile bancare, mai multe clauze abuzive. La acestea nu se cunoaste valoarea reala a dobanzii sau prin care, sunt instituite comisioane nelegale, ca cel de risc.

Practica din ultima perioada a instantelor s-a venit in sprijinul celor care au avut curajul sa actioneze bancile in judecata. S-a dispus indepartarea acestor clauzele abuzive, intemeindu-se solutiile pe dispozitiile Legii 193/2000.

Aceste norme, pe baza carora au fost date solutiile instantelor, transpun prevederile Directivei Consiliului Europei 93/13/CEE.Acestea au avut ca scop combaterea clauzelor abuzive in contractele incheiate cu consumatorii.

Un pas in vederea stoparii abuzurilor bancilor a fost facut si de catre legislativ.S-a emis legea 288/2010 de aprobare a OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori.In acest mod.S-a trasat modul de stabilire a dobanzii si conditiile in care pot fi solicitate.S-au putut stabili ce sume suplimentare in afara dobanzii, prin intermediul comisioanelor se pot cere.Cu toate acestea, conventiile de credit incheiate anterior aparitiei Legii 288/2010, nu beneficiaza de aceste reglementari mai favorabile.Singura cale ramasa la dispozitia celor afectati de clauzele abuzive ramane in acest caz legea 193/2000.

In majoritatea cauzelor, contractele impuse de catre banci au prevazuta o dobanda curenta nedeterminata si/sau nedeterminabila.Aceasta poata fi majorata fara consimtamantul imprumutatului. De asemenea, intalnim frecvent obligatia clientului de a suporta un comision de urmarire riscuri.Desi contractul prevede garantii conventionale sau asigurari ,nu se kustifica un asemenea comision.Avocat clauze abuzive

Prin Directiva Consiliului Europei 93/13/CEE a fost definita notiunea de conditie inechitabila in contractele adresate consumatorilor.Astfel, o conditie contractuala care nu s-a negociat individual se considera ca inechitabila daca, provoaca un dezechilibru semnificativ.in detrimentul consumatorului..

Se prezuma ca o astfel de conditie este acea care a fost redactata in prealabil. Din acest motiv, consumatorul nu a avut posibilitatea de a influenta continutul. Aceasta se intampla  in special in cazul unui contract standard.

Preluand ideea normei europene, legea 193/2000 interzice comerciantilor stipularea de clauze abuzive in contractele incheiate cu consumatorii. Potrivit art. 4 alin. 1 o clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca, prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract, creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor.La alin. 2 se arata ca o clauza contractuala va fi considerata ca nefiind negociata direct cu consumatorul daca aceasta nu o poate influenta. Mentionam aici contractele standard preformulate sau conditiile generale de vanzare practicate de comercianti pe piata produsului sau serviciului respectiv.

Art. 4 din Legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori

(1) O clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca, prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract, creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor.

(2) O clauza contractuala va fi considerata ca nefiind negociata direct cu consumatorul daca aceasta a fost stabilita fara a da posibilitate consumatorului sa influenteze natura ei. Spre exemplu contractele standard preformulate sau conditiile generale de vanzare practicate de comercianti pe piata produsului sau serviciului respectiv.

Avocat clauze abuzive

Cabinetul nostru a intregistrat succese in domeniul dreptului bancar.

Gratie eforturilor avocatilor firmei am reusit sa castigam pentru clientii bancilor dreptul de a fi liberi de contrangerile abuzive.

Multe taxe mari sunt  instituite de acestea prin clauzele contractuale.Astfel am obtinut recuperarea sumelor incasate de banca in mod abuziv.

Deseori băncile introduc aceste clauze în contractele incheiate cu ele de o manieră incorecta.

Astfel dumneavoastră nu cunoașteți toate riscurile la care vă expuneți când contractați creditul.

De reținut este faptul că aceste clauze abuzive nu se răsfrâng exlusiv asupra contractelor de credit bancar.

Acestea pot fii întâlnite și la alte tipuri de contracte. Ele se pot fi încheia între profesioniști (comercianți) și consumatori, care au ca obiect vânzarea de bunuri sau servicii.

Avem zeci de dosare castigate in temeiul Legii 193/2000.S-a obtinut anularea clauzelor abuzive din contractele dintre banca si consumator.

Cabinetul nostru de avocatură a reușit să învingă în cauze împotriva băncilor. În Bucuresti.

El a reușit să „înghețe” cursul de schimb pentru fiecare rată de credit în franci elvețieni (CHF).

Acesta,era  la cursul fix de 2,28 lei/franc (ianuarie 2008), cât fusese la data contractării creditului și nu cursul de 4,16 lei/franc.  în prezent cursul de schimb are aceasta valoare, fata de moneda CHF la momentul semnarii.

Totodata va putem ajuta sa obtineti aplicarea legii Darii in plata pentru dvs prin: redactarea notificarii catre Banca. Ulterior va putem  reprezenta in cazul in care Banca contesta acest demers in instanta.In cazul in care ati ajuns in faza executarii silite. Va putem sprijini atat cu consultanta juridica in domeniu. De asemenea va putem reprezenta in cazul conestatiei la executare.

Astfel de clauze abuzive pot consta in urmatoarele:

Clauze care permit modificarea ratei dobanzii in mod unilateral de catre banca. Ele nu expun conditiile precise in care poate interveni o asemenea modificare:

Clauzele din actele aditionale la contractul de credit, din notificari sau din comunicarile ce au modificat rata dobanzii.

Este necesara nulitatatea actelor subsecvente contractului de credit ce face obiectul acestei actiuni intrucat:

• In urma constatarii nulitatii clauzelor abuzive din contractul de credit care permiteau modificarea unilaterala a contractelor de credit .
  • Atunci trebuie constatata si nulitatea actelor subsecvente;
  • Contractul este legea partilor.

• El poate fi modificat doar prin acordul partilor, iar modificarea marjei de catre banca este nelegala. Aceasta pentru ca nu e stabilita inca de la incheierea contractului si nici nu poate fi determinabila la acel moment.

• Avocat clauze abuzive

Clauza din contractul de credit, referitoare la comisionul de rambursare;

Avocat clauze abuzive referitoare la:

• Declararea scadentei anticipate a creditului in cazul oricarei altei obligatii asumate prin prezentul contract.
  •  ca urmare a incalcarii de catre imprumutat/co-platitor/garant ipotecar.
  • Declararea anticipata a creditului a obligatiilor ce decurg din orice alt contract.
  • Banca este parte si considera ca ar afecta  clauzele contractuale.
  • Declararea anticipata a creditului.
  • Se face in situatia in care banca considera ca oricare din actele de constituire a garantiilor nu se pot executa.
    Debitarea automata a conturilor imprumutatului.

Daca aveți contractat un credit în valuta și suportați lunar o rată  mai mare decât cea stabilită contactati-ne.

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

Follow by Email